Windows’un yüzkarası VİSTA

Süleyman Hilmi GÜL/ Nisan 4, 2017/ Cihaz İnceleme, Teknoloji, Web, YAZILIM

Bana göre; Windows’un yüz karası sürümüdür. Yani XP‘den sonra verilen 5 yıllık arada çok daha iyi bir işletim sistemi beklerken; kullanıcının bu denli ağır çalışan bi işletim sistemiyle karşı karşıya kalması son derece şaşırtıcı beklenmedik bi olay.Bunu aynen şuna benzetiyorum NFS carbondan sonra prostreetle bi düşüşe geçmişti (-yanlış hatırlamıyorsam) undercover’la bunu toparladı. İşte bu olayı MS Windows’a uyarlarsak XP ‘den sonra

Read More

WIN ME !!

Süleyman Hilmi GÜL/ Nisan 4, 2017/ Cihaz İnceleme, Teknoloji, Web, YAZILIM

Çoğu kişi win2000′den dolayı bu işletim sistemi bilmez ama ben bi hayli yakından tanırım kendisini. 2000 gibi çok yavaş ve kullanımı zor olan bu sistem kimi kişiler tarafından Hatalı Sürüm (Mistake Edition) olarak adlandırılmış ta olsa bende (çocukluktan kalma bi hayranlık olsa gerek ;ya da 98 den sonra ilk Me’yi kullanmamdan öne gelen bi hayranlık ta olabilir.) güzel hatıralara sahiptir.

Read More

WIN 2000

Süleyman Hilmi GÜL/ Nisan 4, 2017/ Cihaz İnceleme, Teknoloji, Web, YAZILIM

17 şubat 2000 de piyasaya sürülen bu Aslında bu da hayal kırıklığı yaşatan işletim sistemlerinden biri. Her ne kadar işletim sistemi reklamlarda daha kararlı daha stabil diye de tanıtılsa (aslında teorik olarak kernel geliştirmeleri vs . öyle olmalıydı ama bekleneni veremedi,maalesef) Donanımsal hatalar, çökme sorunları vs. çokca yaşanıyordu. Öncekilerden tek farkı işleyiş bakımından iki katman ile çalışması diyebilirim. Kullanıcı ve

Read More

WIN 98

Süleyman Hilmi GÜL/ Nisan 4, 2017/ Cihaz İnceleme, Teknoloji, Web, YAZILIM

Ben çocukken çokca kullandım aslında..Disketten ya da DVD-Cd’den yükelenebiliyordu yanlış hatırlamıyorsam..Bi de unutulmaz oyunları var tabii ki; heralde ilk age of empires la 99 da tanışmıştım o zaman 2B olmasına rağmen acayip grafikleri vardı:D ..Yine unutulmaz Alaaddin oyunu geliyor aklıma.Neyse; Asıl konumuza dönelim, Win98 için bir ara sürüm diyebiliriz,aslında.Windows’un 1997-99 yılları arasında yaşadığı kısa bir serüven gibi betimlemek yanlış olmaz

Read More

WIN 95

Süleyman Hilmi GÜL/ Nisan 4, 2017/ Cihaz İnceleme, Teknoloji, Web, YAZILIM

İlk tanıtıldığında dünyada büyük bir sansasyon (“Süleyman oğlan der ki; vakti kısıtlı olanlar parantez içini okumasın!“herkes bu kelimeyi bilir ama ben yine de ufak bi açıklama getireyim arkadaşlar; Sansasyon ingilizcedeki sensation kelimesinden gelir heyecan duygu gibi manalar ifade eder türkçede ise insanları heyecana getirmek, insanlar üstünde coşku oluşturmak manasında kullanılır.-yuh be o nasıl parantez içi açıklama tamamen edebiyata, fesahat ve

Read More

Win NT

Süleyman Hilmi GÜL/ Nisan 4, 2017/ Cihaz İnceleme, Teknoloji, Web, YAZILIM

Aslında tek bi işletim sistemi değil de bi işletim sistemi ailesi olarak tasarlanmıştır.İlk olarak haziran 1993′te yayınlanan NT (aslında açılımı “new technology “demektir ama geç piyasaya sürüldüğü için halk arasında ”not today” olarak da bilinir.:D ) bizim MS-DOS olarak bildiğimiz çeşitli DOS sistemlerinin yerini alacak şekilde tasarlanmış olup; NT çekirdeği Hybird Kernel yapısına sahiptir. (Androidle içli dışlı olanlar “kernel” kelimesine biraz

Read More

İnsan ve Hayat’a yazdığım bir diğer yazım: İnternette Mahremiyet Mahrumiyeti

Süleyman Hilmi GÜL/ Nisan 4, 2017/ Teknoloji, Web

İnternette Mahremiyet Mahrumiyeti Günümüzde internet kullanımı ve internetin sağladığı hizmetler yaygınlaştıkça, mahremiyetin korunması da o oranda zorlaşmakta ve bunun sonucunda da tehditler çeşitlenerek artmaktadır. İnternette bulunduğunuz sürece, yaptığımız tüm hareketler, üçüncü şahıs ya da kurumlar tarafından izlenebilmektedir. Sosyal paylaşım siteleri sayesinde artık “kişisel mahremiyet” sosyal bir norm olmaktan çıktı. İnsanların zamanının kısıtlı olduğu günümüzde sosyal medya bir yandan sanal da

Read More

Windows XP

Süleyman Hilmi GÜL/ Mayıs 13, 2013/ Cihaz İnceleme, Genel, Teknoloji, Web

Xp kelimesi her ne kadar Experience (Tecrube,deneyim) demek de olsa; kimisi bunu papanın asasındaki XP işaretine benzetip; işte bu işaret mesih anlamına geliyor dolayısıyla;   microsoft son işletim sistemini çıkardı diye komplo teorileri ortaya atmıştır.Eski Yunanca’da “x” harfi “khi”, “ro” olarak okunan “p” harfi ise “re” sesine tekabül eder. Böylece “XP”, Yunanca’da “khristos” şeklinde yazılan Mesih’in kısaltması olmakla beraber giderek

Read More

Ios vs. Symbian vs. Android !! Mobil İşletim Sistemi Savaşları

Süleyman Hilmi GÜL/ Mayıs 4, 2012/ Cihaz İnceleme, Teknoloji, Web

Ya herkes bu karşılaştırmayı yapıyo ve sonunda akılalmaz yerler varabiliyo bu tartışma…Kimisi diyo ki bana bu yeter bana şu yeter o symbianda da var bu iphone yok falan..Arkadaşlar sizin münferid ihtiyaçlarınız ya da size lazım olan şeyler değil buradaki mesele.Mesele şu: dünyada en çok pazar payını hangi OS aldı..OS’lerin ve telefonların avantajları dezavantajları,OS’ler hakkında yapılan kamusal anketlerde belirtilen Rank sistemi

Read More

Ararken Kaybolmayın, Aradığınızı Bulun!Attığınızı 12 den vurun!–İnsan Ve Hayat Ulusal Dergisi 2010 Haziran Sayısında Yayınlanan Yazım

Süleyman Hilmi GÜL/ Haziran 4, 2010/ Edebiyat, Teknoloji, Türkçe, Web

Ararken Kaybolmayın, Aradığınızı Bulun!! İnternet içinde katalog ve rehberin olmadığı, rastgele milyarlarca kitap bulunan büyük bir kütüphane gibidir. Şimdi kendiniz o kütüphanenin içinde hayal edin. Orada aradığınızı bulmayı bırakın kitap yığınları içinde kaybolabilirsiniz, hatta aradığınız şeyi bulmaya çalışırken bir kitap başınıza düşerek sizi yarayabilir bile. İşte tam da bu noktada işin içerisine arama motorları giriyor. Aslında bu maceradaki en büyük

Read More